-----------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

onsdag 22 februari 2012

Utlottning!

Nu tänkte vi, som alla bloggar av rang, ha en liten utlottning!
Som ni vet så använder vi oss bara av rekvisita som vi redan har, eller så handlar vi på loppis. Miljövänligt, och så får man tag på de snyggaste sakerna där. Nu har ni chansen att vinna ett litet loppisfynd genom att svara på några frågor! Priset är fortfarande hemligt, men "silver" torde vara en bra ledtråd!



För att vara med i utlottningen, svara på följande frågor i en kommentar:
1. Hur gammal är du?
2. Är du vegetarian, köttis eller kanske vegan?
3. Vad vill du läsa mer/mindre om i bloggen?

Glöm inte att skriva med din mailadress!
Vi kommer att dra en vinnare om exakt en vecka, på självaste skottdagen!

Lycka till!
/Amanda och Eveline

20 kommentarer:

  1. Jag är 25 och äter oftast veganskt men ibland slinker det ner en qournfilé eller en bit ost.
    Jag skulle gärna se ännu fler recept på bloggen! Gillar mat som lagas från grunden :) mail: imlajsa [a] gmail

    SvaraRadera
  2. cecilia.ylipaa@student.gu.se22 februari 2012 18:37

    1. 18.
    2. Vegan (eller snarare frigan kanske).
    3. Fler recept uppskattas alltid! Tyckte det var spännande när ni gjorde egen ost - kanske ett vegetabiliskt experiment går att fixa? :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad spännande :)

    1. 35 (hjälp, hur gick det til?)
    2. allätare - dvs "köttis", antar jag :)
    3. Fler härliga recept, som ger inspiration!

    SvaraRadera
  4. 1. 31 år
    2. Vegetarian
    3. Trist som jag är, är jag alltid mest intresserad av vardagsmat som går snabbt och med förhållandevis få ingredienser. Billigt är bäst men gärna något med en tvist. Pesto-grätängen ska jag prova!

    SvaraRadera
  5. 1. 17
    2. Demivegetarian
    3. Goda vegetariska rätter (gärna med ordentligt protein) som går fort att laga :)

    SvaraRadera
  6. 1. 22 going on 23
    2. Vegan vad gäller mat.
    3. Pickles!

    SvaraRadera
  7. 1. 20
    2. Vegan
    3. Jag vill ha fler fina recept som är knutna till säsong. Jag tycker att det känns extra bra att laga mat efter säsong men ibland är det svårt att komma på nya rätter. Inspirera mig! :)
    Min mail är: zoe.owman@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag är 21 år.
    Just nu äter jag veganskt.
    Jag vill jättegärna se mer helt veganska recept Desserter vore toppen! Nyttiga bröd och hemmagjorda nötsmör är en hand up som gärna får frisk luft.

    SvaraRadera
  9. Mart är snart 33 och vegetarian sedan 1996. Äter i perioder bara veganskt. Mer tofu och örter samt mer i säsong! Annars gillar jag alla inlägg och de finfina bilderna!

    SvaraRadera
  10. 1. 22
    2. Jag är nog till 85 % vegetarian. Jag äter bara kött när det bjuds (och det inte finns ett vegetariskt alternativ)
    3. Jag vill se mer
    a)ASSNYGGA bilder! :)
    b) Dessutom vill jag förkovra mig i storkok och andra prisvärda vegetariska recept där det främst är ingredienser från Sverige.
    c) Efterrätter!!
    d) Eftersom jag inte är vegan uppskattar jag när de veganska recepten kan konverteras till vegetariska :)

    Mail: elofsson.fredrik 'vid' gmail.com

    SvaraRadera
  11. Jippi för en utlottning av loppissaker, de är det bästa! Jag är 1. 24 år 2. Köttis 3. intresserad av att läsa mer om lättlagade vegetariska rätter av råvaror som en "vanlig köttis" kan tänkas ha hemma, och enkla livsmedel som går att kombinera till mycket! Tack!
    Mail: e.embretsen@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Jag är 25 år och har varit vegetarian sedan 07.
    Jag skulle gärna få tips på vart man kan få tag i bra vegetariska råvaror, förstår att det kanske inte är ert område men ni verkar ha lite koll på sånt ändå! Sen vore det roligt att få lite inspiration till hur man kan använda ingredienser från utländska butiker som olika tofu, havstång, och andra (för mig) främmande (=halvläskiga) saker. Min favvoblogg!

    SvaraRadera
  13. 1. 31
    2. Vegan
    3. Jag vill förstås se ännu fler veganska recept generellt, och allra helst mer desserter och bakverk! :)

    SvaraRadera
  14. 1. 20
    2. Vegetarian
    3. Hittade er blogg för bara någon månad sen och det jag fastnade för var det inspirerande och mycket vackra bilderna så fortsätt så. En blandning av recept och tips är bra. Gärna säsongsbetonade recept med mycket protein.

    mail: therese.gunnarsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. 1. 24
    2. Vegetarian men försöker äta veganskt så ofta som möjligt
    3. Recept och bilder! :) Gärna säsongsbetonat och miljösmart mat.
    annij (@) live . se

    SvaraRadera
  16. 1. 29
    2. Vegan
    3. Mer husmanskost, mindre tid mellan inläggen kanske? :)
    Mail: anderssontheres at gmail punkt com

    SvaraRadera
  17. hej hej
    Jag är 30, vegetarian och vill få fler tips och förslag på recept med med betoning på ekologi och klimatpåverkan. näringsinnehåll och energi är också spännande!
    mail: anna.olofsson.malmo@gmail.com

    SvaraRadera
  18. Hejsan!
    Äntligen har jag hittat hit till Er...
    Är en 51 årig vegetarian, med tonårsdotter som inte heller äter kött.
    Har ju precis hittat den här bloggen, så har ju bara kollat runt som hastigast. Jag alltid är på jakt efter goda vardags recept,
    (snabbt, enkelt, gott och billigt) eftersom det är vardagsmaten som man dock lagar mest av! Så det blir mitt förslag.. Och kanske t o m em veckomeny, skulle jag verkligen uppskatta.
    Tack för mig, och ha det så gott önskar Marie
    ragna_marie@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Halloj!

    Jag är alldeles strax 25, vegetarian med ambitionen att äta ännu mer veganskt. Jag vill ha tips på vegansk gourmetmat! Gillar att experimentera själv i köket, och vill ha ännu mer inspiration! :) Och tips på roliga ingredienser ni stöter på med inköpsställe. Man blir så hemmablind, så det är alltid roligt att få ett sånt lite mer "crazy" tips.

    Tack för en skitsnygg blogg och en underbart koncept! För att inte tala om namnet som gör mig både fnissig och lite lycklig.

    Min mail är: linnea_hakansson@yahoo.se
    /Linnéa

    SvaraRadera
  20. Hej!

    1.43
    2.Mestadels vegetariskt,men kött någon gång ibland...
    3.Recept är ju alltid poppis för inspiration och lite peppning..Speciellt för en som mer och mer gått över till det vegetariska med ambitionen att helt bli vegetarian.Jag skulle gärna se årstidsinspirerade tips,så man bättre kan utnyttja det som finns här och nu och kanske på så sätt verkligen dra nytta av det som lokalproduceras.Något som jag tycker är svårt som vegetarian i Sverige om vintern...

    Camilla kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...