-----------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

onsdag 13 juli 2011

Jubileumscidern

När vi var i affären härom dagen och handlade kikärtor till vår sedvanliga hommous såg vi den. På höga staplar av röda plastbackar, i klara flaskor med extra tjusig etikett. Vi talar förstås om Herrljungas jubileumscider. Tydligen fyller bryggeriet (eller kanske är det ett musteri?) 100 år, och firar sig själva genom att producera en cider med violsmak. Förutom körsbärssmak, som jag vill ha riktigt stark med mycket marsipankaraktär, är viol min bästa smak! Då just violsmak inte är speciellt vanligt förekommande var jag barnsligt förtjust!

Efter att ha översaltat maten (det blir så om somrarna. Då jobbar jag i storkök och saltar alltid åt 30 personer, även hemma) korkade vi upp det grålila guldet och smakade av. Det smakade... päroncider. Med smak av viol. Precis som Petra upplyste mig om att det faktiskt stod på etiketten. Så, nu vet ni.

/Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...