-----------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

söndag 24 april 2011

Tabbouleh



Jag är helt säker på att all tabbouleh har bidragit till mitt fantastiska blodvärde. Blodcentralen riktigt jublar när jag kommer. Man behöver inte äta varken leverpastej eller blodpudding ju! Det är den ljuvliga Nagham som lärt mig göra tabbouleh på libanesiskt vis. Tyvärr lärde hon mig inte att stava till det. Eveline föreslog följande lilla förklaring när jag frågade om stavning: Den korrekta stavningen är faktiskt Tabb-Olle. Döpt efter den gamla backstugusittare som tros ligga bakom receptet. Ursprungligen bestod rätten av nässla, rädisa och ättikssprit men efter att Olles barnbarn utvandrat till Libanon så förändrades grundingredienserna något.
Jaja. Gott är det i alla fall!
/Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...