-----------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

onsdag 27 april 2011

Delicatobollsglass

Nödlösningen för sötsugna veganer som inte får kakor på vanliga fik är ju, som många redan vet, den berömda Delicatobollen som finns i varje mataffär. Den här glassen är gjord enligt devisen gott+gott=ännu godare, och trots att jag ännu inte provat själv så kan jag inte låta bli att tipsa! "Receptet" på mixad glass och delicatoboll finns på många ställen, bland annat hos Veganmage.
Förhoppningsvis kommer här lite matnyttigare tips så småningom, men undertecknad har suttit med hemtenta i många långa dagar, och då blir det såhär!
/Amanda

2 kommentarer:

  1. Jag minns hur jag som liten fullständig älskade den bollen...

    Nu är det rätt så god, men nu är DEN för liten för mig. Mitt sötsug har vuxit i takt med övriga kroppen kan man säga.

    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Då kanske det är en god idé att mixa ihop den med valfri mängd glass?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...