-----------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

onsdag 6 april 2011

Palak paneer

Alla vet väl att vägen till en vegetarians hjärta går via ost? Igår provlagades det för fullt, och vi har nu ett fulländat recept på paneer att trycka. Palaken behöver fortfarande justeras något då kryddningen inte var helt tillfredsställande, men det kommer. Palak paneer, alltså. Den indiska spenatgrytan med ostbitar i, ett givet val på restaurangen och snart även hemma hos dig! Man kan tro att det är något omständligt att ställa sig och ysta ost innan middagen, men just denna är snabblagad och behöver inte lagras det minsta!

Idag får jag finbesök ända från Umeå, och jag tänkte faktiskt charma min vän med ytterligare lite ost, närmare bestämt citron- och chilimarinerad mozzarella. Med våren i antågande slår jag nog till med en pastasallad också. Så får det bli!

/Amanda

2 kommentarer:

  1. Hej! Ni efterlyste inlägg om det går bra med halloumi istället för att ysta ost, och JA det gör det! Försteker den gärna lite lätt es smaken kommer fram bra då. Sen la jag i den när grytan var klar och serverade. Funkar hur bra som helst! Grym o rolig blogg ni har! mvh/ Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Anna! Tack för tipset och de fina orden om bloggy!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...